6 Ağustos 2012 Pazartesi

Güveçte Kek

               İlk Tarıfım:guvecte kek....:)

   İlk tarifimi sizlerle paylaşmanın heyacanını yaşıyorum ellerim titriyor desem abartmış olmam...Cok uzun zamandır bu fikirle,blog açma hayaliyle gelgitlerdeyim...mutfakla ilgili herşey den çokça zevk almaktayım.Çorbaları ,yemekleri,tatlıları vs yaparak tuzlu tuzsuz,tatlı tatsız her seyi denemek istedim yaptıkça hosuma gitti ve öylesıne yaptıklarımı fotoğraflamaya başladım baktım;elimde bir sürü  tarif oluştu(aslında blog için fotoğraflamadım bu yüzden çok kaliteli değil,bundan sonra daha net olacak inş...)ve bunları paylaşmak istedim,ben böyle yazarsam sonu gelmeyecek şimdilik burda virgül diyelim ve tarifimize geçelim...

   Güveçte Kek 

3 yumurta 

1 su bardağı şeker

1 su bardağı süt

1/2 su bardağı sıvıyağ

3 su bardağı un

1 paket kabartma tozu 

1 paket vanilya

1 tatlı kaşığı tarşın

1 çay bardağı kakao

   Şeker ve yumurtaları  mikserle kar gibi olana dek çırpıyoruz,sonrasında sıvı malzemeleri ekliyoruz ve tekrar  karıstırıyoruz(bu sefer devreye kaşık giriyor:)  )ayrı bır kapta un kabartma tozu ve vanilyayı karıştırıp hamurumuza ekliyoruz ve tekrar karıştırıyoruz en son olarak da tarçını ve kakaosunu ekleyip güvecimizi yağlayıp boşaltıyoruz önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında yaklaşık yarım saat pişiriyoruz (kek pişerken fırının kapağını açmıyoruz piştiğinı anlamamız için bir tane kürdanı batırmamızın faydası olacaktır .Bu keki doğaçlama olarak güvecte denedim ve sonuç gayet güzeldi...Afiyetle inş...

    HOŞÇAKALIN.....)

 

2 yorum:

  1. bu kek bi yerden tanıdık geliyo :))

    YanıtlaSil
  2. acaba nerden:)evet acıklayım ozaman beraber yaptığımız kek:)beraber demişken yaptığımız dığer tarıfleri de yayınlayalım ne dersin

    YanıtlaSil