27 Aralık 2012 Perşembe

Davet Sofraları

GÜNÜMDEN KARELER

MANTAR SALATASI

PATATES TOPLARI

ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMASI

ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ

ÇİĞKÖFTE

BAHARATLI ÇANAKLARDA EZME

ISPANAKLI PEYNİRLİ BÖREK

SİRKELİ POĞAÇA

TAHİNLİ ÇÖREK

GALETALI KEK
   HERKESE MERHABA;
     Gün sırası bu ay bende idi,ama bir türlü evde olmadığım için gerçekleştiremedim malesef son ana sıkıştırdım, bi günüm boş, olsun bitsin dedimok şükür hallettik.Bir gün öncesi eve gelmem saat 22.00 yi buldu .Mutfağa girdiğimde bi an için Allah'ım ben ne yapacağım?Nerden başlayacağım ?diye hayıflandım.Hatta bu hayıflanmam mısafirler gelene kadar sürdü  yetişek mi,yok güzel olacak mı?Sanki hiç  misafir ağırlamadım:P Ama uzun zamandır kalabalık ve bol menülü bir davetim olmamıştı.Mutfakta her yerde market poşetleri,yapılacak bir sürü tarif olunca panikledim.Menümü çok önceden belirleyip panoma asmıştım, o konuda bi stres yaşamadım. Sağolsun börekleri ve yaprak sarmasını kayınvalidem halletti.O da olmasaydı benim hazırlığım sabaha kadar sürecekti sanırsam:)(Bir kez de burdan teşekküürlerimi sunuyorum anneme:))Çünkü çok geç bi saatte mutfağa girme imkanım oldu .Bi kere şunu söyleyim salata yapmak kadar zahmetli bi şey yokmuş yaaa,menü bol salatalı olsun dedik ,hamurişlerinin yanında güzel gidiyor diye.Ama tek tek haşla yok efendim incecik doğra tek gözüm kapalı yaptım yorgunluktan:)))))Yaa aslında bu kadar söylendiğime bakmayın daha önceleri çok daha fazla da yaptığım oldu ama benim bu gün işi musait olamadığım için boş olan güne sıkıştırıldı.Hal böyle olunca,bir gün öncesi de evde olmayınca insanın kemikleri abartısız sızlıyor:((Masama gelecek olursak;Canım kızım bugün hasta olduğu için kreşe gitmedi.Haa bir de , küçük hanımı doktora götürdük.Bütün aksilikler beni bulur:)Doktordan gelince Efsunla beraber hazırladık mumları,peçeteleri,tabakları vs kendi elleriyle yerşeltirdi hatta mumları saklamış ki görünmüyor,ben de fotoğraflarken hiç farketmemişim:)menüde ise;
  • mantarlı salata(çoook beğenildi )
  • patates topları(bulanık çıkmış malesef)
  • yaprak sarması(kayınvalidemin ellerinden)
  • kereviz(son zamanlarda keşfettiğim ve beğendiğim)
  • çiğköfte(hazır  :P  )
  • çankalarda ezme(ilk kez yapıyorum,@Tümayın mutfağında daha faklısını gördüm ama böyle yapmaya karar verdim)
  • ıspanaklı ve patatesli börek(kayınvalidemin ellerinden
  • sirkeli poğaca(yine yine kayınvalidem sağolsun:)))))))))  )
  • tahinli çörek(ilk kez deniyorum tarifin aslı @Ufuk mutfakta ya(www.ufukmutfakta.com) ait)
  • galetalı kek (her zman yaptığım her seferinde beğenilen bi tatlı)
benden şimdilik bu kadar sıcağısıcağına paylaşmak istedim.TARİFLER EN KISA ZAMANDA HOŞÇAKALIN:)))))))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder