18 Aralık 2012 Salı

İÇLİ ÇÖREK

İÇLİ ÇÖREK
    
             Merhaba;bir yazdım bİr daha bırakamadım:)Alışkanlık halıne geldi,ardarda 3 post !!!!!!!!Artık 3 ay görunmem(!)Yurdagül annemin sık sık yaptığı meşhur içli çöreği...Hoş bu sıralar kendisi rejimde olduğu için eskisi kadar sık yapmıyor:(( Bunu da bizde yaptık yapmışken ölümsüzleştirip sizinle paylaşmak istedim.İç harcını istediğniz  şekilde hazırlayabilirsiniz.Biz;kaşarlı,patlıcanlı,patatesli ve soğanlı -peynirli olarak hazırlayıp yaptık.Annem yaptı ben pişirdim kokusu yayıldığı için komşularımıza kadar kısmet oldu:))))
      MALZEMELER: 


  • Un
  • Ilık su
  • Yaş maya
  • Tuz
  • İç harcı isteğe göre, nasıl arzu ederseniz
  • üzerine sürmek için margarin
   YAPILIŞI:
  •  Malzemeleri ekleyip yumuşak bir hamur yoğuruyoruz
  • Dinlenmesi için nemli bir bezle üzerini örtüp yaklaşık yarım saat bekletiyoruz
  • Hamur dinlenirken iç harcını hazırlıyoruz
  • Dinlenen hamurları avuç büyüklüğünde bezeler yapıyoruz
  • Tek tek açıp iç harcı koyup yarım ay şeklinde kapatıyoruz
  • Sac üstünde arkalı önlü kızarana kadar pişiriyoruz
  • Pişen hamurların üstüne tereyağ/margarin sürüyoruz
  • Yanında bol köpüklü ayran  iyi gidiyor:)))))      
               

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder