27 Kasım 2013 Çarşamba

Zebra Pasta

ZEBRA PASTA
Bir önceki postumda bahsettiğim instagram arkadaşımdan aldığım zebra pasta karşınızda (muna mutlu _ahaber de iclalaydının programında konuk olan ve çok lezzetli tarfiler veren arkadaşımı izleminizi öneririm) Zebra keki önceden yapmıştım Efsunun çok ilgisini çekmişti ama onu kremalı pasta halinde yapmak Efsun için çok daha cezbedici oldu ve yapması 10 dk pişmesi 15 dk olan toplam yarım saatlik bir zamanda hazırlanmış çok lezzetli anında biten bir pasta oldu.Tarifi için:
MALZEMELER:
4 yumurta
1 su bardağı şeker
yarım bardak nişasta
1 su bardağı un
1 vanilya
1 kabartma tozu
2 yk kakao
KREMASI İÇİN
yarım litre süt
2 kaşık tepeleme un ve nişasta
5 kaşık şeker
1 vanilya
ARASI İÇİN
1 muz
1 ufak kase damla çikolata
YAPILIŞI:
Yumurtanın sarısı ve beyazları ayrılır.Beyazlar şekerle kar gibi olana kadar çırpılır.Sırayla sarılar eklenir çırpılmaya devam edilir.Kuru malzemeler( kakao hariç)elenir ve eklenir.Bu aşamada devreye tahta kaşık giriyor ve karıştılıyor.Hazırlanan hamur ikiye ayrılır ve birisine kakao eklenir.Dikdörtgen borcama yağlı kağıt serilir ve sırayla verev olacak şekilde bir kakao bir beyazlı karışım kaşık kaşık eklenir.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15 dk piştikten sonra kağıdı ile rulo yaplır.10 dk bekletilir.10 dk sonra açıp krema sürülür,muz dilimlenir,damla çikolata serpiştirilir ve kağıtsız olacak şekilde rulo yaplır.1 gün buzdolabında bekletilir .afiyet olsun...
****tarifin aslında 5 yumurta vardı ben fazla yumurta kokusundan rahatsız olduğum için 4 yumurtalı yaptım.Kremasında 125 gr margarin vardı onu da eklemedim.Arasında muz ve çikolatayı da kendim ekledim.Dilerseniz böyle dilerseniz de orjınal tarfi ile yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder