20 Kasım 2013 Çarşamba

pankek

PANKEK



Tekrardan merhaba ;şimdi size pankek tarifi vereceğim,bizim evde her hafta krep yapılır,eşim çok sevmez ama kızım bayılıyor,ben de eşim için farklı alternatiflerde yapıyorum.Bu da son zamanlarda sıklıkla yaptığım pankekler,şuna açıklık getirelim bir çok ismi var cızlama,kaygana.krep ve pankek olarak geçiyor.Şu anki vereceğim tarif pankek,krep daha ince oluyor,kaygana da biraz daha yağlı yapılıyor,cızlamayı ben de bilmiyorum bazı yörelerde isim değişikliği olabiliyor.Ben küçüklüğümden bu yana çok severeim halam  ve annem çok yapardı biz kaygana deriz,ben halamlara sık giderdim(halamın malesef çocuğu olmadı ,bize çok düşkün,küçüklüğümde 4_5 yaşlarında bile onlarda kalırdım bir hafta,eniştemle sürekli şakalaşırdık,ben onlara neşe sevinç olurdum bir nebze...Büyüdüm hala aynı şekilde seviyorum hala kahvaltıda halam bana kaygana yapar,hala yerim aynıdır onlarda...Bunları yazarken hüzünlendim çünkü eniştem kanser hastası şu anda durumu iyi sayılmaz okuyan herkesden dua bekliyorum Allah acil şifalar versin enişteme halam yapayalnız kalmasın ...(her ne kadar biz olsak da babam ve amcam her zaman halamın yanında da olsa bu başka bi durum)neyse fazla karamsar düşünmek istemiyorum tarifimize geçelim
MALZEMELER
2 Yumurta
2 su bardağı süt
1_2 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket vanilya
yarım paket kabartma tozu
gözkararı un
YAPILIŞI
Yumurta ve şeker çırpılır sırayla diğer malzemeler eklenir .Çok cıvık da olmayacak katı da olmayacak
pürüzsüz bir kıvam olmalı.Teflon tava ısıtılır,bir kepçe ölçünüz olmalı hep onunla yaparsanız aynı boyutta elde etmiş olursunuz,ısınan tavaya bir kepçe harçtan dökülür,üzerinde kabarcıklar olana kadar çevirmiyoruz,eğer çevirirseniz istediğniz rengi elde edemezsiniz,sonra diğer tarafta pişiriliyor.Böyle yağsız şekilde harcımız bitene kadar pişiriyoruz,ister bal,fıstık.kaymnak,ireçel isterseniz çikolata sürerek kahvaltınızı çeşitlendirebilirsiniz.hoşçakalın...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder