20 Kasım 2013 Çarşamba

Aşure

AŞURE

Allah'ın ayı olarak bilinen bu ayda böyle bir post yayınlamak istedim...Bu ayın bereketi ve feyzi çok mühüimdir.Bilirsiniz ki Allah bu ayda 10 peygamberine 10 tane ikramda bulunmuştur.Yapılan ibadetler,kılınan namazlar ve tutulan oruçlar,pişirilip eşe dosta dağıtılan aşureler...Ben de faydalanmak istedim inş Allah kabul etmiştir.Bu benim yapmış olduğum ikinci aşuredir yani daha acemiyim...:))Annemlerden görmüş olduğum kadarı ile kendi çapımda yapıyorum çok şükür...Nacizane olarak sizlerle paylaşmak istedim...Yapmayanlar buyursunlar;
   MALZEMELER:

  1. 1 su bardağı buğday
  2. 1 su bardağı fasülye
  3. 1 su bardağı nohut
  4. 400 gr kuru kayısı
  5. 400 gr kuru sarı üzüm
  6. 200 gr kuru incir
  7. 1 çay bardağı kuş üzümü
  8. 1çay bardağı pirinç
  9. 1 su bardağı süt
  10. 1 kase fındık
  11. 1 kase fıstık
  12. 1 kase temizlenmiş nar
  13. 2 tane elma
  14. 2 tane portakal kabuğu
  15. 1 su bardağıı portakal suyu
  16. şeker
  17. hindistan cevizi
  18. toz yeşil fıstık ve fındık
YAPILIŞI

  1. Akşamdan buğdayı,nohutu ve fasülyeyi suda bekletiyoruz
  2. Hepsini ayrı ayrı yıkayıp süzüyoruz
  3. Nohutu ve fasülyeyi ayrı ayrı haşlıyoruz(kaynayınca köpüklerini alıyoruz,soğuk sudan geçirip süzüyoruz)
  4. İncirler küp küp doğranıyor ve bir suda bekletiliyor
  5. Buğdayı tencereye alıyoruz biraz su ekleyip 10 dk kaynatıyoruz altını kapatıp dinlendirip suyunu süzüp tekrar su ekleyip bi on dk daha kaynatıyoruz,tekrar dinlendiriyoruz,bu sefer suyu değişmeyecek tekrar altını açıyoruz kaynatıyoruz(bu işlemi oktay usatdan öğrendim güzel oluyor)
  6. Buğdayın suyu azaldığı için sıcak su ekliyoruz
  7. Buğdaylar biraz kabarınca fasülye,nohut,kuş üzümü, sarı üzüm ve kayısıları ekliyoruz ve tekrar sıcak su ekleniyor
  8. Sırayla elmaları küp küp doğrrayıp ekliyoruz
  9. Ardından portakal kabukları ister rendelenmiş ister doğranmış ekleniyor 
  10. Kabuklardan sonra sıkılmış portakal suyu da ekleniyor 
  11. 2 badak sütü katıp kıvamı tutana kadar karıştırıyoruz
  12. Şekeri isteğimize göre ayarlayıp kaselere boşaltıyoruz ...
***İncirler suda siyah suyunun çıkması için bekletiliyor , yıkanıp süzüldükten sonra ister içine ister üzerien kullnabilirsiniz,ben en son üzerlerine ekledim bi kaç tane rengni bozmasını istemedim
AFİYETLE....

2 yorum:

  1. Allah kabul etsin canim... Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)teşekkürler julıacım,amin inş...sizin seyahet ne tarafa?

      Sil