17 Ağustos 2012 Cuma

Perdeli Maklube

BİR RAMAZAN KLASİĞİ MAKLUBE...   
Bir ramazan klasiğidir maklube,sofralarda mutlaka olmalıdır,hatta bence ramazana özel diğer çeşitleri de denenmelidir:)Abartmıyorum cidden çok lezzetli.görüntüsüne baksanıza;sizcede insanda bir merak uynadırmıyor mu?Ben biraz küçüklüğüme geçiş yapacağım;bu yemekle 7ila 8 yaşları arasında abim vasıtasıyla tanıştım bir daha da bırakmadım:)O zamanlar abim yapardı (çok güzel yemekler yapar :)   )bitse hazır olsa da yesek diye sabırsızlanırdım.Zamanla abimden ben de öğrendim beraber yapmaya başladık.Biraz da maklube nasıl bir yemektir ondan bahsetmek istiyorum.Maklube bizim kültürümüze  Ortadoğu dan gelmiştir,bir nevi öğrenci yemeğidir zamanla çeşitlenerek ve zenginleşerek herkesin sevgilisi haline gelmiş ve sofralarda yerini almıştır.Mutlaka sevmeyen vardır ama fanatiği de çoktur.Bunun için restorantlar bile açılmıştır.Her çeşitini yapmak mümkündür;sebzeli,tavuklu,kuzu etli,yufkalı....Bu liste böyle uzayıp gidiyor.Ben yufkalısını daha cok seviyorum.Maklubenin özelliği masanın aksine sofrada tepside yenmesidir.Bu nedenle bir nevi dostluk yemeği diyebiliriz.Sohbeti,sevgiyi,bereketi barındırır.Muhabbet yemeğidir.Tek başına yenildiğinde bir anlamı olmayan yemektir.Ağzınızda tadı aklınızda muhabbetin izleri olması dileği ile afiyet olsun....:)))))))))
 MALZEMELER:
  • 1 kg pirinç
  • 1 kase kuş üzümü 
  • 1 kase bezelye
  • 1 kase mısır
  • 3 tane havuç
  • 1 kase tereyağı
  • 750 gr dana eti
  • Sıvıyağ
  • Tuz
  • 1 adet yufka
  • Margarin (tepsiyi yağlamak için)
SÜSLEMEK İÇİN:
  • 1 kase badem
  • Kişi sayısına göre yoğurt
  • Salata malzemeleri
  • Mevsim meyveleri
  • Kişi sayısına göre mantar
  • Kaşar peyniri
  • 2-3 adet domates
YAPILIŞI:
  • İlk önce eti susuz olrak pişiriyoruz
  • Diğer tarafta pilav için tereyağını eritiyoruz
  • Kuş üzümlerini yıkayıp tencereye ekliyor ve kavuruyoruz
  • Yıkanıp süzülen pirinçleri ekliyor ve kavurmaya devam ediyoruz
  • Havucun İki tanesini(isteyen bir tane kullanabilir)rendeliyoruz
  • Bezelyeyi ekliyoruz
  • Mısırı ekliyoruz
  • Pirinç taneleri birbirinden ayrılmaya başlayınca sıcak suyunu döküyoruz
  • Tuzunu ayarlayıp pişmeye bırakıyoruz
  • Pişen etle pişen pilavı karıştırıyoruz(perdeli maklubede malzemeler kat kat olmaz hepsi karışık pişer)
  • Firin tepisisinin yanlarını ve altını margarinle yağlıyoruz
  • Havuçları ve bademleri tepsiye istediğimiz şekilde diziyoruz
  • Yufkanın kenarları dışarda kalacak şekilde seriyoruz
  • Pilavı boşaltıyoruz
  • Yufkanın dışarda kaln kısımlarını ekliyoruz
  • Yufkanın yumusak olması için tereyağını eritip üstüne döküyoruz (hem tat veriyor hem yumuşak olmasını sağlıyor)
  • 180 derecede yufkanın üzeri kızarana kadar pişiriyoruz
  • Sonra sofra tepsisine ters çeviriyoruz
  • Biz,kenarlarına yoğurt eklemedik ama ana maklube de var diye yazdım isteyen olursa ekleyebilir
  • Sonra arzuya göre salatayı yapıyoruz
  • Üzerlerine  kişi sayısına göre kaşarlı mantar ekliyoruz
  • Ve bırer tane kaşar dlilimleri(kaşar ve mantarları iftariyelik gibi düşündük)
  • Mevsim meyvelerini ve domatesleri de zevkimize göre süslüyoruz...
AFİYETLER OLSUN...:)))
 NOT:DİĞER MAKLUBE ÇEŞİTLERİ ÇOK YAKINDA ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder