23 Ağustos 2012 Perşembe

Kedidili Pasta

KREMALI KEDİDİLLİM


     Selam;

 Kısa bir aradan sonra burdayım,biliyorum daha ilk günlerden boş bırakmaya başladım.Bir bayram yazısı bile yazamadım her şeyi yaptım ettim bir türlü  yayınlayamadım,işte son ramazan günleri,bayram telaşı derken hiç vaktim olmadı diyebilirim,telafi edeceğim inş...Bugün akşam  eve geldim,Efsunu uyuttum. Allah izin verirse;sabah bi düğün için şehir dışına çıkacağız o yüzden fazla bekletmeyim dedim ve burdayım:))Herkesin  geçmiş (kısacık gecikmeyle de olsa)Ramazan Bayramı mübarek olsun.Umarım çok güzel geçmiştir(bayram yazım var geçmiş de olsa yayınlayacağım paylaşmak istediklerim var)Veee karşınızda kedidili pasta var,kedidiliyle ilgili çok tatlı yaptım ama kelepçede ilk kez yapmış bulunmaktayım..Efsun,pasta görünümlü olan tatlıları çok seviyor her seferinde doğum günü kutluyoruz çabucak 9 yaşına(!) girdi:P .Ben de bu sebeple pasta şeklinde yaptım.Bisküvileri süt yerine meyvesuyuyla ıslattım çok daha güzel olmuş,farklı bir aroma vermiş.İsteyen kahve de kullanabilir.Yumurta kullanmadım;sıcaklarda yumurtadan uzak durmak daha iyi, kendisini çok severim ama biraz özlemek en güzeli:)Tadına bakmayan kalmadı;en başta küçük gurmemiz Efsun:'anne sanki çilek tadı geliyor, çilekli meyvesuyu mu kullandın ?'Bilmişe bak:)Sonrasında sevgili eşim,annemler,görümcem melek ve arkadaşları...Kısacası yorumlar güzeldi.Kedidilini bu şekilde yapmaktan daha çok keyif aldım.Artık tarife geçiyorum sabah yola çıkacağız,ve saat olmuş 02:30 ben hala ayaktayım:(Sabah napacam:??????????


 MALZEMELER:
  1. 1 PAKET KEDİDİLİ BİSKÜVİ
  2. 1 LİTRE SÜT
  3. 1 SU BARDAĞI ŞEKER
  4. 1 PAKET VANILYA
  5. 1/2 SU BARDAĞI NİŞASTA
  6. 1/2 SU BARDAĞI UN
  7. 1 YEMEK KAŞIĞI MARGARİN
  8. 1/2 SU BARDAĞI LABNE PEYNİRİ
  9. HİNDİSTAN CEVİZİ(ÜZERİNİ KAPATACAK KADAR)
  10. DAMLA ÇİKOLATA
  11. ÇİKOLATA SOSU
  12. 1 ADET KURDELA:))))
  13. 2 SU BARDAĞI MEYVE SUYU(BEN KARIŞIK KULLANDIM) 
YAPILIŞI:
  1. 3 su bardağı sütü,şekeri,nişastayı ve unu karıştırarak muhallebi kıvamında pişiriyoruz
  2. Sonrasında margarin,labne peyniri,vanilyayı ekliyoruz  ve mikserle çırpıyoruz
  3. Bisküvileri kelepçe kalıbına göre kesiyoruz(hepsini yanyana dizip keserseniz aynı boyu elde edersiniz ben aceleden dikkat etmemişim )
  4. Diğer tarafta,meyve suyu ile bisküvileri ıslatıp kelepçeye şekerli kısımları içe getirip,sık bir şekilde diziyoruz
  5. Alt tabana da biküvileri diziyoruz
  6. Üzerine muhallebi yarıya gelecek şekilde döküyoruz
  7. Muhallebinin üstüne tekrar bisküvi diziyoruz
  8. Tekrar muhallebi döküyoruz
  9. Diğer tarafta,1 su bardağı süt ile krem şantiyi köpürtüyoruz
  10. Soğuyan muhallebinin üstüne krem şantiyi  yayıyoruz
  11. Ben üst katı pürüzsüz olması için hindistan cevizi ile kapladım
  12. En üstü arzuya göre süslüyoruz
  13. Tamamen soğumasını bekleyin ben Efsun sabırsızlandığından dolayı(yemeği zor yedirdim :P)çok bekletemedim ;yanlardan hafif muhallebimiz taşmış durumda :)
  14. Buzdolabından çıktıktan sonra kelepçeden de çıkarıyoruz ve yavaşca kurdela ile bağlıyoruz
AFİYETLER OLSUN

1 yorum:

  1. Pastanın tadı da görüntüsü kadar güzeldi . Son dilimine yetiştiğim için tadı damağımda kaldı . gerçekten çok lezzetliydi . Herkese tavsiye ediyorum ..

    YanıtlaSil