7 Ağustos 2012 Salı

Patates Kroket ve Kuru Köfte

                           
                                                           Patates Kroket ve Köfte 
                 Aslında bu tarifimi iftara yakın bir zamnda yazmaya başladım ancak şimdi sonlandırabildim,sevgili Efsunumuz müsade etmediği için şimdiye kısmet oldu.Pataes kroketi ikinci ke zyapıyorum ikisinde de çok leziz oldu çocuklar için de cok farklı bir lezzet içinde hepisi var özellikle beyaz peynir yemeyen çocuklar için kesinlikle yapılmalı ki Efsun sevdiyse sevmeyen çocuk yoktur diye düşünüyorum(her şeyi beğenmez kendileri:P )   
            Patates kroket için :  
  • 3 orta boy patates 2 kıbrıt kutusu kadar beyaz peynir  
  • 1 kase rendelenmiş kaşar peyniri  
  • 1yumurta sarısı(akı dışını kızartmak için  )  
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı kırmızbiber
  • 1 tatlı kaşığı karabiber 
  •  2yemek kaşığı un
  • gerekırse yanı çok yumusak olursa göz kararı galeta unu
               Köftesi:
    • 300 gr kıyma
    • 1 yumurta
    • 1 su bardağı galeta unu(isteyen azaltabilir)
    • 1 tatlı kaşığı tuz
    • 1 tatlı kaşığı kırmızıbiber
    • 1 tatlı kaşığı karabiber
    • 1 tatlı kaşığı kimyon
    • 1tatlı kaşığı köri
                ***ben koftenın lezzetını baharatına göre adlandırıyorum;ne kadar çok  ve çeşitli baharat varsa köfte de okadar lezzetli oluyor yani elınız korkak alışmasın ekleyın dilediğiniz kadar_abartmamak kaydıyla_:)
              Yapılışı:
          İlk olarak  kroketimizden başlayalım;haşlanan pataesleri sıcakken rendeliyoruz(ya yemek yaparken parmaklarımız  burda yanarak  baya bi nasipleniyor ama böyle durumlarda Sevglı Oktay Usta nın sözünü hatırlarım 'yansın efendım lezzet içinse yansın':)   aynen öyle yani...patateslerimizin üzerine yumurtayı , peynirlerimizi,baharatlarımızı,tuzumuzu ve unu ekledikten sonra yoğurup parmak şeklinde şekiller veriyoruz.ilk önce una sonrasında yumurta akına en son olarak da galeta ununa bulayıp arkalı önlü  teflon tavada kızarıtyoruz.
         Sıra geldi köftemıze ;sırayla malzemelerimizi ekleyip yoğurup yuvarlak şekiller veriyoruz ve sıvıyağda arkalı önlu kızartıyoruz,kroketlerimizle servisliyoruz afiyet olsun...

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder