29 Ağustos 2012 Çarşamba

Etli Kömbe

ETLİ KÖMBE






Selamlar:)))))))))
    Nasılsınız umarım keyifler yerındedır.beni soracak olursanız bu aralar günlerim yoğun geçiyor.Biz insanoğlu bazen monotonluktan dertlenırken bakmışız saatler nasıl geçiyor farkına varamamaktan yakınıyoruz:):)))))Kupamda meyveli çayım ve bır dilm kömbemle yazımın başına geçtim bir taraftan da Sertap eeener dinlemkteyım ama şunu ıtıraf etmeliyim;etrafta benden başka kimse yok hafif müzikle işlerimi halletmekten büyük haz almakatayım.Sizinde var mıdır böyle zevkleriniz??Kömbeye gelecek olursak ;sevgil kayınvalidemden öğrenmiş olduğum bir hamurişi tarifdir.Aslında içine bir malzeme girmiyor 3 bezeyı de üstüste açıp tepsiye yerleşitirip pişiriliyor.Ama ben kımayı severim;böreklerde de yemeklerde de kullanıyorum.Kıymalı kömbe de bolu yöresine aittir.6. kez yapışım kahvaltılarda güzel gidiyor.Ben de bayram kahvatısına yaptım aceleden güzel servis edemedim çünkü herkes beni bekliyordu.:) (aslında hamuru geceden yoğurdum ama açması zaman aldı:)mütevazılığı bir kenara bırakacak olursam:P Çok olumlu yorumlar aldım hatta kayınvalidemi geçtiğimi söylediler (annemler kadar olamam daha,annem de kayınvalidemde güzel yemek yaparlar.)Böyle yorumlar duymak da hoş:))))
MALZEMELER:
  • 2 su bardağı süt(ılık su da olabilir)
  • 1 su bardağı yoğurt(bır ıkı kaşığı üzerine sürmek için)
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ(aslında daha fazla ama ben az kullanıyorum 
  • 1 yumurta akı
  •  3 tatlı kaşığı maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • alabildiği kadar un 
İÇ HARÇ:
  • 300 gr kıyma
  • 2 tane soğan
  • 4 tane sivribiber
  • 2 tane domates
  • tuz
  • baharat
ÜZERİ İÇİN:
  • 1 yumurta sarısı
  • 2kaşık yoğurt
  • 1 kaşık sıvıyağ
  • Çörek otu(ben aceleden unutmuşum :p  )
YAPILIŞI:
  • Önce sıvıları sonra kuru malzemeleri birleştirip yumuşakbir hamur yoğuruyoruz
  • Hamur mayalanırken harcı yapıyoruz
  • Hamuru 6 bezeye ayırıyouz.iki tepsilik
  • Hepsini biraz büyük olacak şekilde açıyoruz 
  • İçine eritilmiş yağ sürüp gözeme katlar gibi katlıyoruz(yardımcı  olması açısından  yapım aşaması fotoğraflarını  ekledim)
  • Ben iki üstüste ekleyp katladım
  • Yani tepsinin altına tek hamur harctan sonra konulan kısma ikihamuru bir koydum
  • Şimdi ilk yufkamızı açıp yağladık kenarda 15 dk beklettikten sonra açıp yağlanmış tepsimize diziyoruz
  • Harcımızı koyuyoruz
  • Yufkamızın bir tanesini acıp,yağını sürüyoruz ama katlamıyoruz
  • Diğerinide acıp onun üstüne koyuyoruz ve yağlayıp katlıyoruz
  • 15dk sonra açıp tepsinin üzerine yerleştiriyoruz
  • Yumurtalı karışımdan sürüp dilimliyoruz180 derecelik fırına gönderiyoruz
Umarım anlamışsınızdır,biraz karışıkoldu kusuruma bakmayın hoşçakalın,afiyetle....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder