18 Aralık 2012 Salı

Hamburger Tarıfi



EVDE HAMBURGER


  
                                                                                                                                                                         
Selemlar:)Malesef bloğumla çok fazla ilgilenemsem de aklım hep burda fırsatı yakalamışken oturup yazmaya başladım.Taaa 2_3 ay öncesinden yapmiş olduğum bir tarifi paylaşıyorum:))))))))Hamburgeri ailece çok sevdiğimizden evde de yapıyorum.Bu sefer kızım Efsun için dışarda yediklerine benzemesi için farklı bir konsept yaptım.Köftesini sadece kıyma ve baharatla yoğurdum ızgarada kızarttım,.Fırında üzeri toz kırmızıbıberlı patates ve yanlarında minik kaselere yerleştirdiğim soslardan koydum.Kalın bir hamburger olduğu için de çöpşişlerle tutturdum.Farklı bir lezzetdi en önemlisi de ev de kendim yapmış olmamdı..

MALZEMELER:
  • 300_400 gr yağsız kıyma
  • 2 tane rendelenmiş soğan
  • 2 diş sarımsak
  • köfte baharatı
  • pul biber,karabiber
  • 2 tane patates(elma dilimi şeklinde)
  •  1 tane daha patates (ekmeklerin arasına koymak için)
  • kornişon turşu
  • halka halka soğan
  • halka halka doğranmış domates
  • ufak parçalara ayrılmış aysberg 
  • dilimlenmiş kaşar peyniri 
  • sarımsaklı mayonez
  • ketçap
  • acısos
  • ballı hardal
YAPIŞIŞI:

  • Kıymayı,soğanı,sarımsağı ve baharatları harmanlayıp yoğuruyoruz
  • Normal köfte boyundan biraz daha büyük olacak şekilde yuvarlak şekiller veriyoruz
  • Ben elektrikli ızgarada kızarttım 
  • Köfteler kızarırken yine yuvarlak olarak kestiğim patatesleri de kızarttım
  • Yanında soslarla birlikte yemek için de patatesleri elma dilimi şeklinde doğrayıp üzerine hafif toz kırmızıbiber serperek fırına sürdüm (fotoğrfalarda çıkmamış,onlarada yağlı kağıtla birlikte ufak saksılarıma koydum)
  • Sonra ekmeklerin arasına en altta köfte olacak şekilde bütün ekmeklere paylaştırıyoruz
  • Sırayla kızaran patatesleri,soğanı,turşuyu,,domatesi,kıvırcık ve kaşar peynirini de koyup çöp şişle tutturdum 
  • En son aşama da afiyetle bir güzel yemek oldu:))))))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder