11 Nisan 2013 Perşembe

Çiğ Börek



ÇİĞ BÖREK




         Evet,bugün  tam analamıyla klavye ile bağdaştım:)))Ben mı onu bırakamıyorum yoksa o mu beni bırakmıyor bilemedim??.İçimdeki ses 'bence sen bloğunu güzelleştirmek ,onu tairflerle çeşitlendirmek istiyorsun hevesin gelmişken devam diyorsun' bu şekilde cavaplıyor sorumu:))))IIı evet mantıklı:)Merak etmeyin delirmedim keyfim yerinde çenem düşük biraz.Görümcemin doğum günüydü bugün onu kutladık,hala etkisindeyim galiba:))Sabah kahvaltılarının monotonluğundan sıkılan eşime farklı bir şey yapmak istedim hamurişi olmasın desem de kendimi hamur yoğururken buldum:)İlk kez yapıyorum, hayatımda belki 5 kere felan yemişimdir.En son Eskişehir'de yemiştim ,çok hoşuma gidince denemek istedim ve sonuç gayet başarılı oldu.Eşim de çok beğendi. Şu kızartma işi olmasa sık sık yapılabilir aslında.Kızartılıyor ama yerken o ağır yağ tadı gelmiyor.Tarifi ise;


      MALZEMELER:

  1. 2 su bardağı un
  2. 1yemek kaşığı sirke
  3. 1çay bardağı yoğurt
  4. 1yumurta
  5. Yarım paket kabartma tozu
  6. 200 gr kıyma
  7. 1 kuru soğan
  8. 1 çay bardağı su 
  9. tuz,karabiber
***Bazı tariflerde yağ var ama ben zaten yağda kızaracağı için kullanmadım.Yoğurt ve yumurta olmayan tarifler de var .İlk kez yaptığım için sonuçta her türlüsü deneme olacaktı,içimden bunları eklemek geldi,pişman da olmadın :)
***Çiğ böreğin özelliği iç harcının sulu olması imiş Eskişehir de öyle duymuştum.Harcı hazırlarken bir çay bardağı su ekliyoruz
     YAPILIŞI:

  1. Hamur yoğurulur
  2. Bezelere ayrılır
  3. Pasta tabağı şeklinde açılır 
  4. İç harcı konulur,yarım ay şeklinde kapatıyoruz.
  5. Kenarlarını hamur ruleti ile kestim
  6. Bol sıvıyağda arkalı önlü kızartılır
  7. Havlu kağıt üzerine alınır
  • AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder