17 Nisan 2013 Çarşamba

Çilekli Kedidili Pasta

ÇİLEKLİ KEDİDİLİ PASTA

Dün yayınladığım davet menüsünden ;çilekli kedidilinin tarifini veriyorum;
 Malzemeler:
  • 1 paket kedidli bisküvi
  • 5 su bardağı süt(1 bardağı kerem şanti için)
  • Yarım paket labne
  • 1 su bardağı şeker
  • Yaklaşık 1 su bardağı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krem şanti
  • 250 gr çikolata
  • 1 avuç damla çikolata
  • 1 su bardağı karışık meyve suyu
Yapılışı:
  • İlk önce  4 su bardağı sütün üzerine şeker ve nişasta ekleyip koyulaşana kadar karıştırıyoruz
  • Muhallebi kıvamında olunca labne ve vanilya ekliyip tekrar çırpıyoruz
  • Bisküvileri kelepçeli kalıbımızın boyuna göre kesiyoruz
  • Sonra meyve suyu ile ıslatıyoruz
  • Islatılan bisküvileri kalıbın kenarlarına diziyoruz
  • Alt kata da kırılan parçaları ıslatıp diziyoruz
  • Ilıyan muhallebinin yarısını , alt kata dizğimiz bisküvilerin üzerine döküyoruz
  • Damla çikolata ve çileklerin bir kısmını küp küp olarak doğrayıp muhallebinin üzerine serpiştiriyoruz
  • Sonra kalan muhallebiyi de üzerine döküyoruz ve donmasını bekliyoruz
  • Muhallbei tamamen soğuduktan sonra bir bardak sütle hazırladığımız kremşantiyi de pastanın üzerine sürüyoruz
  • Sonra çilekleri ikiye kesip pastanın üzerine diziyoruz
  • İsterseniz çikolata sosu  da sıkabilirisiniz
  • Pasta donduktan sonra hafifçe kalıbtan çıkarıyoruz ve gevşek bir şekilde kurdele ile bağlıyoruz
***Karışık meyve suyu ile çileklerin nasıl bir tat oluşturacağına dair biraz şüpheciydim.Daha önceki yaptığım kedidili karışık meyve suyu ile ıslatmıştım çok beğenmişlerdi yani istek üzerine yaptım ama tatlarına hiçbir şekilde karışıklık olmamış ,aksine uyumlu bir tat vardı:)
***Bundan sonra bu muhallebiden yapmaya karar verdim,soğuduktan sonra kalıp gibi tutumuş.pastayı kestikten sonra kenarlardan akan muhallebi görüntüyü bozuyor
***Pastanın dilim halini de göstermeyi çok isterdim ama misafirlerin yanında zırt pırt çekmek olmuyor:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder